אתר התוכן והמדריכים של ישראל
איך לעשות צילום מסך
איך עושים צילום מסך במחשב ואיך שולחים אותו לוואטסאפ WhatsApp או אימייל Email?

איך עושים צילום מסך במחשב ואיך שולחים אותו לוואטסאפ WhatsApp או אימייל Email?

שיתוף ב facebook
Facebook
שיתוף ב whatsapp
WhatsApp

בתור אנשים שמתעסקים במחשב, בוודאי כבר נתקלתם בבקשה הזאת: "היי, אתה יכול לשלוח לי בבקשה צילום מסך מהמחשב שלך?"


אם יכולנו להקים לתחייה את איינשטיין או אחד מחכמי העולם לדורותיהם, הם היו משתגעים מהמושג "צילום מסך" שהומצא בשנים האחרונות עם הופעתם של המסכים בחיינו. ובכן, אתכם בוודאי זה לא ישגע, אך קצת יטריד כי אינכם יודעים לבצע את הפעולה הפשוטה הזו שאלמד אתכם במדריך הבא!
נתחיל קודם כל במה זה צילום מסך?

מה זה צילום מסך?

צילום מסך, היא פונקציה המתארת את הפעולה של לכידת תמונת מצב עדכנית לרגע הצילום, מהמסך שבו אתם משתמשים. השימוש העיקרי בצילום מסך במחשב הוא בעצם שיתוף בדרך כלל, תיעוד חמורים ומסמכים, שיתוף קטעי קוד למתכנתים או שמירה של רגע נתון במסך מחשב שלא יחזור ואתם ממש צריכים לשמור את הרגע הזה.

למה לצלם מסך?

צילום מסך במחשב היא הדרך היחידה לגרום לאדם אחר שלא נמצא מולנו או איתנו להבין מול מה אנחנו עומדים ובמה אנחנו נתקלים (בין אם זה טכנאי, איש תמיכה טכנית או עובד), כך שבמקום שנתחיל להסביר במילים "היי, תראה מה קפץ לי במחשב" או דברים דומים, נוכל פשוט לשלוח צילום מסך מהמחשב ולפתור את כל הבעיה של איך להעביר בדיבור את הבעיה הויזואלית שניצבת לפנינו.

איך מצלמים מסך במחשב?

כיום, לכל מכשיר דיגיטלי כגון מחשב, סמארטפון, אייפד וכו' ישנה פונקציה מובנית (Built-in), המאפשרת צילום מסך מבלי להתקין או להוריד שום תוכנה חיצונית (צד שלישי).

משתמשי ווינדוס 7 ו-ווינדוס 8

צילום מסך במחשב על ידי מקש ה-PrintScreen במקלדת: כל מקלדת בעולם מכילה מקש בשם Print Screen, שכשמו כן, הוא נועד לצלם את המסך במחשב. אם אתם לא מוצאים סימן שאולי זה כתוב אצלכם בשמות הקיצור של הכפתור כגון "PrtScn" או "Prtsc". ברגע שתלחצו על כפתור זה המחשב מיד יצלם מסך באופן אוטומטי ותוכלו ללכוד את מה שעל המסך על ידי תמונה. למעשה, לא תוכלו להבחין בדבר שהתבצע, מכיוון שהפעולה קורת מאחורי הקלעים במחשב עצמו והתמונה של צילום המסך נשמרת בזיכרון של המחשב. אז מה עושים עכשיו אחרי שלחצתי? פותחים את התוכנה "צייר" שנמצאת בווינדוס, ובצייר לוחצים על "הדבק" או צירוף המקשים CTRL + V. עכשיו תוכלו לצפות בצילום המסך שצילמתם ותוכלו לשמור אותו ע"י לחיצה על קובץ-> שמור בשם-> ביחרו את המקום בו תרצו לשמור את התמונה (מומלץ ליצור תיקיה חדשה בשם כלשהו כגון "צילומי מסך" על מנת שיהיה לכם סדר בכל צילומי המסך שתצברו במהלך הזמן ולא תתבלבלו בכל פעם מחדש היכן מאוחסן הקובץ)-> שמור או Save.

ווינדוס 8.1 ומעלה (ווינדוס 10, ווינדוס 11) – פונקציה חדשה

בעדכונים החדשים שמייקרוסופט ביצעה במערכת ההפעלה שלה (Windows), הם הכניסו פיצ'ר חדש שמאפשר שמירה מהירה של צילום מסך במחשב במהירות הבזק לעומת הגרסאות הישנות יותר שמאלצות אותנו לבצע את השלבים שלמעלה.
הפיצ'ר החדש גם יצלם וגם ישמור במקום ייעודי את הצילום מסך במחשב.
על מנת להשתמש בו ליחצו על שילוב המקשים הבאים: WinKey + PtrScn

שילוב המקשים שציינתי למעלה לשמירת צילום המסך במחשב

על מנת לצפות בצילום מסך שנשמר במחשב, עליכם לתפוח את סייר הקבצים(אפשר גם סתם תיקייה)-> בסרגל הצד לבחור בתיקיה בשם "תמונות"-> צילומי מסך.
כל צילומי המסך שביצעתם ישמרו בתיקיה הזאת באופן אוטומטי ותוכלו למצוא אותם שם בנגישות קלה ביותר.

למשתמשי מערכת ההפעלה macOS (מחשבים של Apple)

במחשבים של אפל ישנה גם אופציה לצלם מסך במחשב באמצעות שילוב המקשים הבא: Shift+Command+3. לאחר שלחצתם על שילוב המקשים הנל המחשב יבצע צילום מסך וישמור אותו על שולחן העבודה שלכם ולאחר מכן האופציה לשיתוף לכל מקום שתרצו תהיה קצרה ביותר.

שילוב המקשים שעליכם ללחוץ על מנת לשמור צילום מסך במחשבי אפל על גבי שולחן העבודה.
 
 

 

 

תוכן עניינים

חיפוש באתר

קטגוריות

כתבות אחרונות

4'802.61

שפרו את מהירות האתר שלכם

תארו לעצמכם שיש לכם אתר מהמם עם תוכן מהשורה הראשונה, ובכל זאת אתם לא מצליחים למשוך את תשומת הלב של המבקרים שלכם. למה זה יכול

קורס קנבה למתחילים

קנבה – המדריך המלא לעיצוב גרפי בחינם

אי פעם רציתם לעצב לוגו, כרטיס ביקור, באנר, פלייר או סתם תמונה או מצגת מעוצבת, ואפילו סירטון לרשתות החברתיות. הגעתם למקום שידריך אותכם מ-א ועד